تحليل تكنيكال قيمت شيبا اينو و DYDX؛ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

تحليل تكنيكال قيمت شيبا اينو توكن SHIB

رمز ارز صرافي dydx در هفته‌هاي گذشته بين كاربران اين صرافي غير متمركز ايردراپ شد و به سرعت در صرافي‌هاي بزرگ ارز ديجيتال ليست شد. هفته گذشته نيز رمز ارز شيبا اينو در صرافي بزرگ كوين‌بيس ليست شد كه همين خبر باعث شد قيمت توكن SHIB بيش از ۳۰٪ رشد داشته باشد. در اين پست به بررسي و تحليل تكنيكال نمودار قيمت DYDX و ميم كوين شيبا اينو (SHIB) مي‌پردازيم.

اين مطلب تنها تحليل تكنيكال قيمت رمز ارزها است و به هيچ عنوان توصيه خريد، فروش و سرمايه‌گذاري در ارزهاي ديجيتال نيست. بازار رمز ارزها با ريسك بالايي همراه است و با مطالعه و آگاهي به اين ريسك‌ها وارد اين بازار شويد. ميهن بلاكچين مسئوليتي در قبال از دست رفتن سرمايه شما ندارد.

تحليل تكنيكال نمودار قيمت DYDX

در تايم فريم يك ساعت مي‌توان در نمودار قيمت DYDX يك ساختار حركتي جنبشي را مشاهده كرد كه از كف ۹ دلار آغاز شده است. پس از اتمام موج (۳) شاهد يك اصلاح در قالب يك الگوي پهنه (Flat) هستيم كه موج (۴)  اليوتي ما را كامل مي‌كند. قيمت به نظر در حال تكميل موج آخر از موج (۴) يعني موج c است. همچنين ما در نمودار قيمت شاهد يك كانال صعودي معتبر هستيم كه در حال حاضر قيمت در كف كانال كه يك ناحيه حمايتي مهم است قرار دارد.

در صورتي كه خط روند نزولي كوتاه مدت كه سقف كنج نزولي نيز هست با قدرت بشكند مي‌توان با اطمينان بيشتر از اتمام اصلاح موج (۴) سخن گفت و شاهد آغاز يك گام صعودي ديگر در قالب موج (۵) بود. بنابراين درصورت شكست كنج نزولي به بالا و همگام با آن شكست خط روند شاخص قدرت نسبي (Rsi) و كراس مثبت در انديكاتور مك‌دي (Macd) خريداران مي‌توانند قيمت اين كوين را تا محدوده‌هاي هدف مشخص شده براي موج (۵) اليوت ( به ترتيب در قيمت‌هاي ۱۸.۵۱ ، ۱۹.۷۳ و ۲۱.۶ دلار)  افزايش دهند.

البته در صورتي كه كانال صعودي و كنج نزولي به پايين بشكند تحليل فوق به بازبيني نياز دارد؛ اگر چنين اتفاقي رخ دهد مهم‌ترين نواحي حمايتي به ترتيب عبارت‌اند از :‌ ۱۳.۹ و ۱۲.۵ دلار.
تحليل تكنيكال نمودار قيمت DYDXنمودار قيمت DYDX تايم‌فريم يك ساعت

تحليل تكنيكال نمودار قيمت شيبا اينو (SHIB)

پس از خبر ليست شدن شيبا در صرافي كوين‌بيس شاهد گام صعودي پرشتابي در نمودار قيمتي آن  بوديم كه با برخورد به ناحيه مقاومتي كه بارها مانع از رشد آن شده است دوباره فشار فروش افزايش يافت و در نهايت منجر به نزول قيمت در شيبا شد. 

در حال‌حاضر در تايم فريم ۴ ساعت و روزانه مي‌توان قيمت شيبا را اسير شده در يك محدوده رنج ديد، كه سقف آن در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۹۴۳ دلار و كف آن در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۵۵۷ دلار قرار دارد و در هفته‌هاي اخير مدام قيمت بين اين دو سطح در حال نوسان بوده است.

مادامي كه شيبا در اين محدوده رنج اسير است نمي‌توان سناريوهاي صعودي و حتي نزولي خاصي را براي آن در نظر گرفت و بايد منتظر شكست اين محدوده از يك طرف باشيم. اما پس از كاهش قيمت شيبا از سقف محدوده رنج مي‌توان چند ناحيه حمايتي براي آن در نظر گرفت. ناحيه ۰.۰۰۰۰۰۷۵۵ دلار كه هم يك مقاومت استاتيك است و هم ميانگين‌هاي متحرك نمايي (Ema)  ۵۰ و ۲۰۰ كه در نزديكي اين ناحيه قرار دارند حمايت مهمي را تشكيل داده‌اند و شكست اين ناحيه كار دشواري است و به همين دليل شكسته شدن اين ناحيه سقوط بيشتري را در قيمت ايجاد مي‌كند. در مرحله دوم خط روند صعودي كه معادل كف كانال ترسيمي نيز هست حمايت بعدي شيبا است.

ارزش بازار تحقق يافته بيت كوين

تحليل تكنيكال نمودار قيمت شيبا SHIB نمودار قيمت SHIB تايم‌فريم ۴ ساعت

در شاخص قدرت نسبي (Rsi) خط روند صعودي، معادل با خط روند صعودي در قيمت شكسته شده است و اين نشان دهنده مومنتوم نزولي قوي و قدرت بيشتر فروشندگان نسبت به خريداران است. همچنين در انديكاتور مك‌دي (Macd) نيز شاهد يك كراس منفي هستيم كه بازهم كف ترازو را به سمت فروشندگان سنگين مي‌كند. بايد ديد در روزهاي آتي شيبا چه واكنشي به نواحي حمايتي خواهد داشت تا بهتر بتوان براي امواج حركتي آتي قيمت آن سناريو چيد.

اين مطلب تنها تحليل تكنيكال قيمت رمز ارزها است و به هيچ عنوان توصيه خريد، فروش و سرمايه‌گذاري در ارزهاي ديجيتال نيست. بازار رمز ارزها با ريسك بالايي همراه است و با مطالعه و آگاهي به اين ريسك‌ها وارد اين بازار شويد. ميهن بلاكچين مسئوليتي در قبال از دست رفتن سرمايه شما ندارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.