قيمت بيت كوين تا پايان سال ميلادي چه روندي خواهد داشت؟ نظر تحليلگران چيست؟

تحليل نكنيكال قيمت بيت كوين Bitcoin ta btc

كاهش قيمت بيت كوين به ۴۲۰۰۰ دلار قراردادهاي تسويه نشده را كاهش داد و موقعيت تعداد زيادي از معامله گران ليكوييد شد. با اين حال تحليلگران معتقدند كاهش سود باز بيت كوين معمولاً فرصت‌هاي خريد خوبي را فراهم مي‌كند.

به گزارش ميهن بلاكچين و به نقل از كوين تلگراف، با نزديك شدن به پايان هفته معاملاتي، ترس همچنان حس حاكم بر بازار رمزارزها است. اوايل امروز بيت كوين به ۴۷۲۵۰ دلار كاهش يافت و سرمايه‌گذاران پس از انتشار داده‌هاي شاخص قيمت مصرف‌كننده آمريكا (CPI) كه خبر از اوج‌گيري تورم به بالاترين سطح ۴۰ سال اخير مي‌دهد نگران شده‌اند.

داده‌هاي كوين ماركت كپ پرو و تريدينگ ويو نشان مي‌دهد كه تلاش خريداران براي بازيابي سطح حمايتي ۵۰،۰۰۰ دلاري با شكست مواجه شده است و فروشندگان قيمت بيت كوين را به ۴۸۰۰۰ دلار بازگردانده‌اند كه مي‌تواند به كاهش قيمت بيشتر منجر شود.

نمودار بيت كويننمودار قيمت بيت كوين، تايم‌فريم ۴ ساعت

با توجه به اينكه ديگر پيش‌بيني‌هايي مبني بر افزايش شديد قيمت تا پايان سال مطرح نمي‌شود، معامله گران توجه خود را به مديريت ريسك و شناسايي بهترين سطوح براي خريد در كف معطوف كرده‌اند. بياييد تا نگاهي به آنچه تحليلگران در رابطه با چشم‌انداز بيت كوين در سال ۲۰۲۲ انتظار دارند بيندازيم.

كاهش سود باز جاي خود را به صعود بيشتر خواهد داد

همانند گذشته، با سقوط سريع قيمت بيت كوين ميزان قابل‌توجهي از سود باز (Open interest) در صرافي‌هاي مشتقه كاهش يافته است. بر اساس گزارش اخير دلفي ديجيتال، اين كاهش ۵۰٪ در سود باز پس از آن رخ داد كه حجم زيادي از موقعيت‌هاي لوريج دار خريد استقراضي معامله گران ليكوييد شد.

نمودار سود باز بيت كويننمودار سود باز بيت كوين

در حالي كه اين اتفاق احتمالاً براي معامله‌گراني كه متضرر شده‌اند ناخوشايند بوده است، تحليلگران معتقدند چنين تحولاتي كه باعث كاهش ميزان اهرم‌ها مي‌شود، براي بازار در طولاني‌مدت مفيد است و فضاي بيشتري براي صعود فراهم مي‌كند چراكه انتظارات بيش‌ازحد قبلي با محيط معاملاتي سنجيده‌تري جايگزين مي‌شود.

به گفته دلفي ديجيتال، كاهش شديد سود باز در ماه گذشته ممكن است نشان‌دهنده كف قيمت بيت كوين در كوتاه‌مدت و بيانگر به پايان رسيدن فشار فروش اخير باشد.

در گزارش دلفي ديجيتال در اين رابطه آمده است:

كاهش حجم قراردادهاي تسويه‌نشده ۳۰ روزه به سطوحي رسيده است كه قبلا مشابه آن سيگنال كف قيمت داده بود (يا از كف قيمت فاصله چنداني نداشته بود).

حركات محدود بيت كوين تا سال ۲۰۲۲

به گفته بن ليلي، يكي از بنيان‌گذاران شركت Jarvis Labs، از آنجايي كه ۳۱ دسامبر با توجه به ميزان قراردادهاي باز بيشترين سود باز را دارد، قيمت بيت كوين احتمالاً حداقل تا پايان ماه در محدوده اندكي نوسان خواهد كرد.

ليلي با اشاره به افت‌هاي شديد گذشته كه منجر به ليكوييد شدن حجم زيادي از قراردادها شده است استدلال كرد كه ممكن است بازار براي بهبود كامل به زمان احتياج داشته باشد.

سود باز قراردادهاي آتي بيت كوينسود باز قراردادهاي آتي بيت كوين

وي در اين رابطه گفت:

خوشبختانه براي كسي كه مي‌خواهد به صورت هفتگي و يا در كف محدوده معاملاتي فعلي انباشت كند، اين يك روند عالي است.

آيا معامله گران بايد به دنبال ادامه روند صعودي باشند؟

ركت كپيتال، تحليلگر توييتري اخيراً نموداري را منتشر كرده كه نشان مي‌دهد بيت كوين بين دو ميانگين متحرك نمايي كليدي قرار دارد.

نمودار بيت كوين

وي در اين رابطه در توييتي نوشت:

به طور كلي، بيت كوين در حال حاضر بين دو ميانگين متحرك نمايي كليدي در حال تثبيت است؛ درست همانند ماه مه ۲۰۲۱ و درست همانند آن ماه، تداوم تثبيت قيمت بين اين دو ميانگين متحرك به روند صعودي كلان منجر خواهد شد.

ارزش كل بازار رمزارزها در حال حاضر ۲.۲۲۱ تريليون دلار است و بيت كوين، بر ۴۱ ٪ آن تسلط دارد. به نظر شما قيمت بيت كوين چه روندي را تا پايان سال ميلادي در پيش مي‌گيرد؟

آشنایی با ماه های میلادی به انگلیسی با ترجمه فارسی

یکی از دغدغه‌های افراد، یادگیری ماه های سال به انگلیسی با تلفظ درست است، البته که بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا ترتیب آن را نیز به خوبی به ذهن بسپارند. البته این موضوع کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد، فقط کافی است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا هم ترتیب آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید و هم دلیل نامگذاری هر ماه را بدانید. ماه میلادی به انگلیسی

ماه های میلادی نیز مانند ماه های شمسی یا ایرانی 12 گانه هستند، با این تفاوت که هیچ هماهنگی معنایی و زمانی با هم ندارند. از نظر پرکاربرد بودن هم اصلا نمی‌توان آن را به یادگیری کامل زبان انگلیسی ربط داد؛ چرا که یادگیری آن به تنهایی نیز پرکاربرد است و اگر بخواهید در آینده یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه خود داشته باشید، باید یادگیری ماه‌های میلادی را از همین حالا شروع کنید.

ماه های میلادی به انگلیسی و فارسی در یک نگاه

ترتیب ماه میلادی به انگلیسی ماه میلادی به فارسی
1 January ژانویه

آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.