احراز هويت جديد صرافي بايننس؛ كاربران ايراني با محدوديت‌هاي جديد چه كنند؟

صرافي بايننس

صرافي بايننس اخيرا اعلام كرد برداشت‌هاي بيت كوين خود را براي حساب‌هاي بدون احراز هويت از ۲ به ۰.۰۶ بيت كوين كاهش داده است و اين مسئله موجب بروز مشكلاتي براي كاربران ايراني شده است. همچنين اين صرافي احراز هويت پايه را براي تمامي كاربران آن اجباري كرده است. با وجود چنين شرايطي چگونه از حساب بايننس استفاده كنيم؟ آيا اصلا مي‌شود مرحله پايه حساب بايننس را احراز كرد؟ چه مشكلات و خطراتي در كمين كاربران ايراني است؟ هويت جعلي چطور؟ مي‌توان از آن براي حساب بايننس استفاده كرد و كار درستي است؟ در اين مقاله قصد داريم به تمامي حواشي‌ها و مشكلات به وجود آمده در خصوص حساب‌هاي بايننس بپردازيم و بيان كنيم كه چه راهكارهايي براي كاربران ايراني وجود دارد و چه صرافي‌هاي رمزارز جايگزين مناسب تري براي بايننس است. پس با ما همراه باشيد كه قرار است در ادامه مسائل و موارد زيادي را با هم بررسي كنيم و به سوالات زيادي پاسخ دهيم.

فشار قانون‌گذاران بر صرافي بايننس

داستان از آنجا شروع شد كه آژانس خدمات مالي ژاپن (FSA) اعلام كرد فعاليت‌هاي صرافي بايننس در ژاپن بدون مجوز است و هيچ نظارت قانوني بر روي آن وجود ندارد. پس از آن FCA انگليس اعلام كرد صرافي بايننس نمي‌تواند در كشور انگلستان، اوراق مشتقه ارائه دهد چراكه بايننس مجوزهاي قانوني عرضه محصولات اوراق بهادار را ندارد. در راستاي آن كشورهاي اتحاديه اروپا نظير هلند، آلمان و ايتاليا شروع به وضع محدوديت براي اين صرافي كردند. حتي هنگ كنگ، مالزي و چين نيز فعاليت بايننس را ممنوع كردند. در اين حين نيز بايننس اعلام كرد كه قرار است IPO خود را عرضه كند و مجبور بود برخي سياست‎ و قوانين خود را طبق قوانين ايالات متحده تغيير دهد. فشارهاي قانون‌گذاران از كشورهاي مختلف باعث شد بايننس اقدام به همكاري با سايفرتريس كند.

سايفرتريس شركت تحليل رمزارزها است كه با ارائه خدمات محافظت در مقابل كلاهبرداري، ضدپولشويي و جلوگيري از جرايم مالي، سرويس‌هاي مالي را به رمزارزها متصل مي‌كند. سايفرتريس اطلاعات دقيق خود در زمينه رمزارزها را از تحليل مقدار بسيار زيادي از تراكنش‌هاي تاييدشده در بلاك چين به دست مي‌آورد. سايفرتريس به محافظت از حريم خصوصي كاربران و رشد اقتصاد بلاك چين و مبارزه عليه سرويس‌هاي مالي غيرقانوني مي‌پردازد. اين شركت به ارائه تخصص در امنيت سايبري، جرايم الكترونيكي، پرداخت‌ها، امور بانكي، رمزگذاري و رمزارزها مي‌پردازد. لازم به ذكر است طي گزارشي كه پيشتر اعلام شد سايفرتريس با نظارت بر استفاده از IP هاي تحريم شده در بلاك چين بيت كوين، بيش از ۷۲,۰۰۰ آدرس IP ايراني مرتبط با بيش از ۴.۵ ميليون آدرس منحصربه‌فرد بيت كوين شناسايي كرده است. اين آدرس IP ها يا در تراكنش‌هاي مستقيم رمزارز شركت داشتند و يا به منظور بررسي سرمايه آدرس‌هاي تحت كنترل مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بايننس اعلام كرد با شركت سايفرتريس همكاري خود را آغاز كرده است و قرار است از محصول ترولر سايفرتريس (CipherTrace Traveler) به منظور پيروي از قوانين FATF و FinCEN آمريكا استفاده كند تا به استانداردهاي برتر در تعهدات قانوني ضدپولشويي و جلوگيري از جرايم مالي دست يابد.

سايفرتريس تراولر به منظور هماهنگي و مطابقت با «قوانين سفر» ايجاد شده است. تراولر براي ارائه‌دهندگان خدمات دارايي‌هاي مجازي نظير صرافي هاي رمزارزها، ارائه‌دهندگان سرويس‌هاي تصدي، ميزهاي معاملاتي OTC، بانك‌ها و ساير سازمان‌هاي مالي طراحي شده است تا هماهنگي و پيروي از قوانين سفر را با جرايم مالي آمريكا (FinCEN) و گروه ويژه اقدام مالي (FATF) حاصل كند.

اما تراولر چگونه كار مي‌كند؟ تراولر با اسكن كردن آدرس موجود در تراكنش دريافتي رمزارز، شركت دريافت كننده را شناسايي مي‌كند. همچنين ارائه‌دهنده مبدا و دريافت كننده را به يكديگر مي‌شناساند. تراولر طبق توصيه‌هاي FATF به بررسي دقيق ارائه‌دهندگان خدمات مالي مجازي مي‌پردازد و مجوز ديجيتالي احراز هويت آنها را صادر مي‌كند. بدين صورت اين محصول مي‌تواند حساب‌هاي زيادي را شناسايي كند.

با فشار قانونگذاران و اعلام اين همكاري بايننس اقدام به محدود كردن برخي از حساب ها كرد و حتي ميزان لوريج را براي كاربران مبتدي كاهش داد و در نهايت معاملات توكن‌هاي سهامي نظير اپل، تسلا و … كه در اين صرافي خريد و فروش مي‌شد را متوقف كرد. پس از اين اقدامات، بسياري از كاربران ايراني گزارش دادند كه حتي با وجود استفاده از IP ثابت نيز آنها اخطارهاي مختلفي نظير ورود به حساب بايننس با آي‌پي هاي مختلف و مسدود شدن برداشت دريافت كرده‌اند و آنها بايد احراز هويت انجام دهند تا اجازه برداشت صادر شود و از اينجا به بعد ماجرا تازه شروع شد.

بيانيه جديد بايننس در خصوص احراز هويت

زنجيره هوشمند بايننس غير متمركز نيست

سپس صرافي بايننس اعلام كرد محدوديت برداشت روزانه براي حساب‌هايي كه فقط احراز هويت مقدماتي را تكميل كرده‌اند به ۰.۰۶ بيت كوين كاهش يافت. ۰.۰۶ بيت كوين با احتساب در ماشين حساب ارز ديجيتال تقريبا ۲۷۵۶ دلار مي‌شود. (با تتر ۲۵۷۰۰ تومان و قيمت لحظه اي بيت كوين بيش از ۷۱ ميليون تومان خواهد بود). از اين پس تمام كاربران بايننس، چه كساني كه تازه حساب باز كرده و يا قصد باز كردن حساب جديد در بايننس دارند سريعا با اين محدوديت مواجه مي‌شوند و كاربران كنوني مي‌توانند از تاريخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد) از ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت ايران و تا ساعت ۲۴:۰۰ بامداد (۴:۳۰ به وقت ايران) تاريخ ۲۳ آگوست (۱ شهريور) احراز هويت پايه را انجام دهند. طبق قانون جديد تمامي حساب‌هاي بدون KYC باينس بايد احراز هويت basic يا پايه را انجام دهند.

حساب Basic در بايننس به چه صورت است؟

پيش از اعلام قوانين جديد، جهت استفاده از بايننس و ساخت حساب كاربري بدون KYC تنها كافي بود ايميل شما تاييد شود. با اين نوع حساب مي‌توانستيد در بايننس بدون KYC و احراز هويت خريد و فروش كنيد و تا ۲ بيت كوين روزانه برداشت كنيد. اما ديگر اين نوع حساب وجود نخواهد داشت و تمامي كاربران ملزم به احراز هويت خواهند بود. كاربران قديمي كه به همين روش احراز هويت كرده‌اند نيز بايد هشيار باشند كه دسترسي آنها در بازه زمان ۱۳ مرداد تا ۱ شهريور محدود مي‌شود. (اگر تا به حال اخطاري دريافت نكرده‌ايد براي احتياط بيشتر مي‌توانيد قبل از اين اقدام سرمايه خود را از بايننس خارج كنيد). طبق بيانيه بايننس بعد از ۱ شهريور آنها نيز بايد مرحله basic يا پايه را كه در ادامه توضيح مي‎‌دهيم انجام داده باشند تا بتوانند دارايي خود را برداشت كنند و از اين پس تمامي حساب‌هاي بايننس نياز به احراز هويت پايه خواهند داشت. طبق قانون جديد بايننس، حساب‌هاي اين صرافي شامل سه مرحله شده‌اند: پايه (basic) ، متوسط (intermediate) و حرفه‌اي (advanced) است.

حساب‌هاي سطح basic يا پايه نياز به ثبت اطلاعات شخصي نظير ايميل، نام و نام خانوادگي، تاريخ تولد، نام شهر، خيابان و كد پستي را دارند و حق برداشت روزانه ۰.۰۶ بيت كوين را خواهند داشت.

اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه اسناد احراز هويت بر اساس مليت شما هستند. بنابراين، پس از انتخاب مليت خود در اين مرحله، كارت شناسايي ملي، اسم، آدرس خانه، شناسه عكس، كد پستي و تمام جزييات ديگر را با توجه به مليت مورد نظر خود بايد وارد كنيد.

طبق گفته پشتيباني بايننس حساب‌هاي كنوني و قديمي نيز بايد مرحله basic account information را احراز كنند. مقدار برداشت و واريز آنها معادل ۰.۰۶ بيت كوين خواهد بود. اما مشكل كاربران ايراني آدرس و كدپستي است كه بايد وارد كنند.

احراز هويت در بايننس

طي ارتباطي كه با پشتيباني بايننس داشتم پرسيدم اگر براي حساب پايه اطلاعات غلط و نادرست ارسال كنيم شما چگونه متوجه مي‌شويد؟ پشتيباني پاسخ داد اطلاعات اوليه‌اي كه وارد مي‌كنيد بررسي نمي‌شوند. تنها حساب‌هايي كه كارت شناسايي ارسال و احراز مي‌كنند بررسي مي‌شوند. يعني شما مي‌توانيد با آدرس و كدپستي ساختگي كشور مورد نظر خود حساب پايه را ثبت كنيد. توجه داشته باشيد كه نمي‌توان هر آدرس يا كدپستي كه به ذهنتان مي‌رسد را در اينجا وارد كنيد. آدرس و كدپستي بايد با اطلاعات كشوري كه با آن در بايننس حساب باز كرده‌ايد مغايرت نداشته باشد.

اطلاعات حساب پايه بايننس بررسي نمي شود

همچنين به اين موضوع نيز اشاره كردم كه اگر اطلاعات نادرست وارد شود چه اتفاقي مي‌فتد؟ و پاسخ مجددا اين بود كه اطلاعات بخش پايه تاييد يا بررسي نمي‌شود اما بهتر است اطلاعات صحيح و واقعي وارد شود.

 

احراز هويت بايننس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.